måndag 13 december 2010

Lucia

Dagen startade med luciafirande på dagis i 16 gradig kyla. Mysigt och fint och det söta luciatåget värmde gott tillsammans med den varma glöggen.
Sedan blev det jobbet och lussebulle till fikat innan det blev ett välbehövligt besök hos frisören, nu blir det jobb tills det är dags att hämta tjejerna i eftermiddag.
Helgen har som vanligt gått alldeles för fort. I fredags kom mamma och hälsade på och bodde över till lördagen och jag och Tobba var iväg på kalas på kvällen när vi ändå hade barnvakt. Trevligt!
På lördagen skjutsade jag och tjejerna mormor till bussen och efter vi ätit lunch tog Tilde på sig skidorna och åkte med mig när jag tog en promenad med Alva. Sen gick vi in och gjorde smällkarameller. När väl Alva sovit färdigt åkte vi iväg med en present till Tilda och Gustavs lillebror som även han var en liten tröttis, men till slut fick vi se honom, en riktigt söt liten kille!
Gårdagen bjöd på lite jobb för mig, spackling för min del och bakning för Tobba och Tilde. Blev en rätt lugn helg för vår del då vi försöker hålla oss friska från alla bacillurer efter 2 veckors sjukdomar nyss, vill inte åka på något mer innan jul!

Inga kommentarer: