måndag 3 januari 2011

Nytt år

Så var det nytt år igen. Nyårsafton tillbringades hemmavid med fina syster med familj på besök. Det blev västerbottenpaj med löjrom, oxfilé med hummersmör och vit chokladmousse med hallon, blåbär, björnbär och jordgubbar, mums!
Jag och tjejerna börjar det nya året som vi slutade det gamla - med en veckas ledighet! Skönt, hoppas dock att Alva fortsätter att piggna på sig och att vi andra håller oss friska, dock verkar det just nu vara Tobbas tur.
Idag blir Alva 1,5 år och hon börjar bli en tjej med egen vilja på både gott och ont ;-)
Gårdagen spenderade jag i Tildes nya rum och slipade spackel, både jag och golvet var täckta av damm efteråt. Idag har jag målat bakom elementet och nu är det äntligen dags för tapetsering, jag inte idag men imorgon hoppas jag hinna med lite när Alva sover.

Inga kommentarer: