tisdag 21 juli 2009

Kräkfri dag!

Igår hade Alva en helt kräkfri dag, skönt! Tilde kräktes ca 10 gånger under sitt första år, så när Alva började varje morgon med att kaskadkräkas efter första målet kändes det som hon alltid kräktes, fast det sällan kommit något mer på dagarna. Nu har det dock lugnat sig så det bara kommer lite överskottskräk någon gång ibland.
Igår var Tobba och Tilde iväg på badhuset och då passade jag på att stoppa ner Alva i vagnen och ta en promenad, bara till ICA men ändå. Har inte kunnat promenera sista månaderna under graviditeten och pga snittet har det tagit ett tag innan jag kunnat röra mig smärtfritt. Dit gick det bra, småregnade lite bara, men när vi gick hem öppnade himlen sig så jag var skapligt blöt när jag kom hem. Måste inhandla ett par stövlar!
Sen tog vi en tur till Härjeåsjöns Wärdshus och tog en fika hela familjen och kollade på kossor innan vi åkte hem och softade.

Inga kommentarer: